miljonairs

21 maart 2015 - Pakbeng, Laos

Deze vraag stelt José mij net En ik weet natuurlijk niet wie van jullie een piepje krijgen als er een mailtje binnen komt.......

Vandaag zijn we weer vroeg uit bed gebeld (5.15 uur) want we moesten op tijd bij de grens zijn. Speciaal voor ons(?) hebben ze een brug over de Mekong gebouwd en een mooi kantoor geopend waar je een visum aan moet vragen voor Laos. Dat is een hele vooruitgang want voorheen moest je blijkbaar in kleine bootjes naar de overkant varen. We gaan dus niet klagen over de manier waarop wij de grens overgegaan zijn. In het kort: Je kunt alleen in een speciale bus de brug over dus alle bagage moest uit de ene bus en in de andere bus. Aan de andere kant van de brug stap je dan in de volgende bus die je dan weer een paar kilometer vervoerd naar de boot die ook in die zelfde rivier ( de Mekong) dobbert. Daarna kregen we rust want we hebben de rest van de dag in de boot gezeten. Onderweg wel gestopt bij een dorp. Dit keer geen openluchtmuseum maar een doorsnee dorpje hier langs de Mekong. Dan schrik je toch wel even. Laos is arm, heel arm. Ik voelde me wel een beetje opgelaten met mijn fototoestel en portemonnee vol Kippen (samen hebben we er bijna een miljoen)

De tocht over de Mekong is mooi maar het is jammer genoeg nog steeds erg heiig door de vele branden die ze hier stichten (restafval van de oogst) In het dorp waar we nu logeren is het echt bar en boos. Voor de groepsvorming is het wel positief dat we in hetzelfde schuitje zitten.

We weten zeker dat jullie erg onder de indruk zouden zijn van ons hotel. We verklappen niets want we willen thuis natuurlijk ook nog veel kunnen vertellen.

Ik zie dat er wel veel typefouten in de verhalen staan. Soms staan er woorden die ik nooit getyped heb, dan gaat de tablet blijkbaar zijn eigen leven leiden....maar aan jullie reacties te lezen, is het toch duidelijk wat wij hier zoal uitspoken. Afsluiter van de dag: "de gids belt ons morgenvroeg wakker" zei ik vol overtuiging tegen José. Dat wordt lastig want er is hier geen telefoon. Maar wel internet, dus daar komt ie...tot de volgende keer maar weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gonny:
    21 maart 2015
    wat een geweldige reisverhalen, ik ken Margreet niet, maar die kan zo voor reismagazines gaan werken. Complimenten, geniet van elk verhaal. Veel plezier, Gonny
  2. Anita:
    21 maart 2015
    Ik krijg een piepje als er mailtje komt? Ik hoorde net ook een pietje ik
    lag lekker lang uit op de bank een dutje te doen.
    Geniet lekker meisjes, hiet id het koude dag.
    Liefs anita
  3. Maria:
    21 maart 2015
    Geniet iedere keer van jullie verhalen!
    Veel plezier en zo maak je mensen wel nieuwsgierig hoor naar jullie "hotel"!
    Veel plezier nog,
    Groetjes,
    Maria
  4. Joke Dirkx:
    21 maart 2015
    ook ik krijg een piepje van jullie en vind het fijn om jullie verhalen te lezen.Ja Jose die Margreet kan toch schrijven He?.
    Geniet nog lekker verder wij doen het hier met jullie verhaal .
    groetjes joke
  5. Agnes:
    Hio ladys,
    Ik liep wat achter. Heb net jullie reisverbalen gelezen. Leuk hoor
    om mee te beleven wat jullie allemaal meemaken. Ik kijk al uit naar
    jullie volgende belevenis. Geniet er maar van. Heb ik ook gedaan
    afgelopen week.
    lieve groetjes, Agnes
  6. Charlotte maes:
    Hoi reizigers,

Wat is het leuk om met jullie mee te reizen op papier. Avontuurlijk om met al die rare situaties in aanraking te komen. Miljonair zijn heb je nu dus ook al meegemaakt....
    Blijf schrijven, dan blijf ik met veel genoegen lezen.

Goede reis en morgen gezond weer op..

groetjes
    Charlotte
  7. Jan Bijl:
    Hallo Margreet en José,
    Een brug op de grens? Dat is wel een stuk makkelijker.
    Geniet van Laos! En de Mekong, ik heb iets met die rivier. Zo magisch!
    En doe de groeten aan iedereen in Luang Prabang.
    Vooral aan de mensen in het koffiestalletje tegen over Wat Mai tijdens de avondmarkt. Heerlijke koffie! Haha.
    jan
  8. Leonie:
    Hoi Margreet en Jose
    wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. En vooral jullie avonturen er bij. Ik geniet van jullie verhalen en de foto's die er bij staan. Ik ben erg benieuwd naar jullie hotel!
    Geniet van de reis!
    groetjes,
    leonie
  9. Jos Den Hartigh:
    Hallo Margreet en Jose,
    Het heeft even geduurd voordat ik door had dat ik jullie belevenissen al kon volgen. Ik miste de (absurde/leuke) verhalen al. Maar gevonden en gelijk alles gelezen. Lijkt me fantastisch daar! En de foto van dat meisje springt eruit.
    Zo te lezen redden jullie je prima (in alle opzichten (je begrijpt wel wat ik bedoel, Margreet)).
    Kijk nu al uit naar het volgende verhaal.
    Groetjes,
    Jos, Hans en kids